понеделник, 30 октомври 2017 г.

Лично време в Словото: За необходимостта да благославяме - Псалм 109

В повечето Псалми се говори за нуждата на човек да благославя, за да бъде благословен. Конкретно в Псалм 109 се дава пример за някакъв човек, който правил точно обратното:
"Той обичаше да проклина и проклятието го стигна; не му беше драго да благославя и благословението се отдалечи от него. Да! Той обличаше проклятието като своя дреха; и то влезе като вода във вътрешностите му и като масло в костите му. Нека му стане като дрехата, в която се увива" (Псалм 109: 17-19).
          В този Псалм се говори още за хора в неравностойно положение, които търпят проклятие заради грехове на свои предшественици. Ето каква е съдбата на човек, който въздава "зло за добро" и омраза за любов (ст. 5):
1) Когато се съди, ще излезе виновен (ст. 7)
2) Молитвата му ще стане грях (ст. 7)
3) Дните му ще бъдат малко (ст. 8)
4) Друг ще вземе чина му (ст. 8)
5) Децата му ще бъдат сираци (ст. 9)
6) Жена му - вдовица (ст. 9)
7) Децата му ще се скитат винаги (ст. 10)
8) Децата му ще станат просяци (ст. 10)
9) Далеч от разрушените му жилища децата му ще просят хляб (ст. 10)
10) Лихварят ще впримчи целият му имот (ст. 11)
11) Чужденци ще разграбят труда му (ст. 11)
12) Няма да има кой да покаже милост към него (ст. 12)
13) Няма да има кой да пожали сирачетата му (ст. 12)
14) Внуците му ще бъдат унищожени (ст. 13)
15) В бъдещото поколение нека се изличи името им (ст. 13)

Защо е всичкото това зло, което може да връхлети човек? Ето отговора:
"Защото той си науми да показва милост, а преследваше сиромах и беден човек и хората със съкрушени сърца, за да ги умъртви" (ст. 16)

Всичко това е свързано с вътрешните помисли на човека: от една страна той иска да върши добро и да показва милост - това са намеренията на сърцето му, а от друга страна това, което проявява е напълно несъвместимо с тези намерения - става преследвач на сиромаси и бедни хора, на хора, които са изгубили надежда, чак до степен да си пожелава да ги няма. Това е голям грях пред Бог, и дори такъв човек да не го постигне зло, всичкото гореизброено възмездие ще се стовари върху потомците му.

Каква е алтернативата на беден човек, нападнат от зло по една или друга причина?
   - Молитвата на сиромаха за Божието застъпничество - виж Псалм 109:21-31

С какво намерение се обръща сиромахът към Бог?
   - "А ти, Йехова, Господи, застъпвай се за мен заради името Си;
       понеже Твоята милост е блага, избави ме" (ст. 21)
    Това е призив, Бог да се застъпи за него заради ИМЕТО СИ, Йехова, защото:
                              - Бог е милостив (ст. 21), (ст. 26)
                              - Бог е благ          (ст. 21)
                              - Бог е избавител (ст. 21)
                              - Бог помага         (ст. 26)

Какъв е бедният? - виж Псалм 109: 22-25

Призив към Бог да го благослови:
1) "Те нека кълнат, а Ти благославяй" (ст. 28)
2) "Когато станат, те ще се посрамят, а Твоят слуга ще се весели" (ст. 28)
3) "Аз ще благодаря на Господа с устата си." "Да! Между множеството ще го хваля." (ст. 30)
4) "Бог стои отдясно на бедния, за да го избави от онези, които съдят душата му" (ст. 31)

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~

Псалм 109 описва затворения кръг на проклятието, който въвлича в себе си хиляди нищо неподозиращи хора. А изходът е човек сам да благославя другите и да се моли Бог да го благослови него лично. Темата за благословията е централна в Библията. Следва продължение.


Повече по темата можете да научите на сайта Издателство ВикторияБГ. "Харесайте" и нашата фейсбук страница. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар